Studrb.ru банк рефератов
Консультация и поддержка студентов в учёбе

Главная » Бесплатные рефераты » Бесплатные рефераты по английскому языку »

Контрольная №1 по Деловому английскому языку Вариант №2

Контрольная №1 по Деловому английскому языку Вариант №2 [15.10.13]

Тема: Контрольная №1 по Деловому английскому языку Вариант №2

Раздел: Бесплатные рефераты по английскому языку

Тип: Контрольная работа | Размер: 14.92K | Скачано: 303 | Добавлен 15.10.13 в 17:25 | Рейтинг: +1 | Еще Контрольные работы

Вуз: Финансовый университет

Год и город: Челябинск 2013


I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно 2, 3 и 4 абзацы.

Job Ads

Checking out job advertisements is popular with executives worldwide. But though the activity is universal, is the same true of the advertisements? Are executive positions in different countries advertised in the same way? First, what UK job seekers consider an essential piece of information what the post pays – is absent from French and German adverts. Most British advertisements mention not only salary, but also other material incentives including a car and fringe benefits. French or German advertisements rarely refer to these. The attention given to rewards in the UK indicates the importance of the job and its responsibility. In France and Germany, that information is given by the level of experience and qualifications demanded. Salary can be assumed to correspond with this.

If French and German adverts are vague about material rewards, they are precise about qualifications. They usually demand ‘a degree in’, not simply ‘a degree’. In Germany, for example, a technical director for a machine tool company will be expected to have a Dipl.-ing. degree in Mechanical Engineering.

French advertisements go further. They may specify not just the type of grande ecole degree, but sometimes a particular set of institutions.

All this contrasts with the vague call for ‘graduates’ (or ‘graduate preferred’) which is found in the UK. British companies often give the impression that they have a particular type of applicant in mind, but are not sure about the supply and will consider others. Their wording suggests hope and uncertainty.

In the UK qualifications beyond degree level make employers nervous, but in France or Germany it is difficult to be ‘overqualified’.     

Выполнение:

Job Ads

Объявления о работе

     If French and German adverts are vague about material rewards, they are precise about qualifications. They usually demand ‘a degree in’, not simply ‘a degree’. In Germany, for example, a technical director for a machine tool company will be expected to have a Dipl.-ing. degree in Mechanical Engineering.

Если в немецких и французских объявлениях нет ясности по поводу материального вознаграждения, то в них точно определена степень профессионализма. Они обычно требуют ученую степень в определенной области, а не просто степень. В Германии, например, ожидается, что технический директор в компании по производству станков будет иметь ученую степень в области машиностроения.

French advertisements go further. They may specify not just the type of grande ecole degree, but sometimes a particular set of institutions.

Французские объявления идут еще дальше. Они могут указывать не только тип степени высшего учебного заведения, но иногда и определенный набор подразделений.

All this contrasts with the vague call for ‘graduates’ (or ‘graduate preferred’) which is found in the UK. British companies often give the impression that they have a particular type of applicant in mind, but are not sure about the supply and will consider others. Their wording suggests hope and uncertainty.

Все эти контрасты с нечетко выраженными поисками дипломированного специалиста (или «желательно наличие диплома») можно найти в Великобритании. Британские компании часто создают впечатление о том, что у них уже сложился определенный тип соискателя, но нет уверенности по поводу замещения вакантной должности, и они рассмотрят других кандидатов. Их формулировки предполагают надежду и неопределенность.

 II. Определите, являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации

  1. Job advertisements are the same in different countries.
  2. Job advertisements differ in three European countries.
  3. Job advertisements differ in Europe and the US.

              Внесите ваши ответы в таблицу. 

Выполнение:

1.

2.

3.

b

a

c

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

      Внесите ваши ответы в таблицу.

 

1.

job advertisement

a.

 

 

an additional advantage given with a job besides wages

 

2.

executive

b.

Smth  that encourages you to work harder

 

3.

job seeker

c.

set of information about a job that is available

 

4.

salary

d.

a manager in a company who helps make important decisions

 

5.

incentive

e.

someone who has completed a university degree

 

6.

fringe benefit

f.

training, diploma that qualifies a person to do or be smth

 

7.

experience

g.

a person, company or organization that employs people

 

 

 

 

8.

qualification

h.

someone who is trying to find a job

 

9.

‘graduate’

i.

knowledge or skill that you gain from doing a job

 

10.

employer

j.

money that you receive as payment from the organization you work for

 

Выполнение:

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

c

d

h

j

b

a

i

f

e

g

IV. Определите основную идею текста.

1. Job advertisements are the same in different countries.

2. Job advertisements differ in three European countries.

3. Job advertisements differ in Europe and the US.

Выполнение:

2. Job advertisements differ in three European countries.

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности. (Соедините цифры и буквы) Внесите ваши ответы в таблицу.   Перепишите диалог в правильном порядке. 

a)  Hello, is Martha there?

b)  I’m sorry she’s in a meeting.

c) Is there someone I can speak to about applying for the cours?

d)  I’ll transfer you to Silva.

e) Thanks very much.

Выполнение:

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

a

b

c

d

e

- Hello, is Martha there?

-  I’m sorry she’s in a meeting.

- Is there someone I can speak to about applying for the cours?

- I’ll transfer you to Silva.

- Thanks very much

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (Соедините буквы и цифры)  Внесите ваши ответы в таблицу.   Перепишите письмо в правильной последовательности.

a) Dear Mr. Smith

  b) 25 Wellington Rd

        London NW10 4PZ

    United Kingdom

       Telephone 4946130

17 September 2012

c) Mr. Adam Smith

Branch Manager

          Citi Bank

28 Beech Avenue

Bristol

d)Awaiting your reply.

Yours sincerely,

Andrew Bogart

e) Following the recent telephone conversation that I had with Mrs. Adams, I am confirming the complaint that I made to her concerning the £ 60 overdraft charge that your bank has mistakenly debited from my account.

 As I explained to her on the phone, my account has in fact always been in     credit.

 She promised that she would look into the problem and get back to me.      However, I have heard nothing from her since.

 I hope that you will be able to rectify the situation as soon as possible.

Выполнение:

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

b

c

a

e

d

b) 25 Wellington Rd

        London NW10 4PZ

    United Kingdom

       Telephone 4946130

17 September 2012

c) Mr. Adam Smith

Branch Manager

          Citi Bank

28 Beech Avenue

Bristol

a) Dear Mr. Smith

e) Following the recent telephone conversation that I had with Mrs. Adams, I am confirming the complaint that I made to her concerning the £ 60 overdraft charge that your bank has mistakenly debited from my account.

 As I explained to her on the phone, my account has in fact always been in     credit.

 She promised that she would look into the problem and get back to me.      However, I have heard nothing from her since.

          I hope that you will be able to rectify the situation as soon as possible.

d) Awaiting your reply.

 Yours sincerely,

 Andrew Bogart

Дата выполнения работы:  «05» мая   2013 г.

                  Подпись: 

Внимание!

Если вам нужна помощь в написании работы, то рекомендуем обратиться к профессионалам. Более 70 000 авторов готовы помочь вам прямо сейчас. Бесплатные корректировки и доработки. Узнайте стоимость своей работы

Бесплатная оценка

+1
Размер: 14.92K
Скачано: 303
Скачать бесплатно
15.10.13 в 17:25 Автор:

Понравилось? Нажмите на кнопочку ниже. Вам не сложно, а нам приятно).


Чтобы скачать бесплатно Контрольные работы на максимальной скорости, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь на сайте.

Важно! Все представленные Контрольные работы для бесплатного скачивания предназначены для составления плана или основы собственных научных трудов.


Друзья! У вас есть уникальная возможность помочь таким же студентам как и вы! Если наш сайт помог вам найти нужную работу, то вы, безусловно, понимаете как добавленная вами работа может облегчить труд другим.

Добавить работу


Если Контрольная работа, по Вашему мнению, плохого качества, или эту работу Вы уже встречали, сообщите об этом нам.


Добавление отзыва к работе

Добавить отзыв могут только зарегистрированные пользователи.


Похожие работы

Консультация и поддержка студентов в учёбе