Studrb.ru банк рефератов
Консультация и поддержка студентов в учёбе

Главная » Бесплатные рефераты » Бесплатные рефераты по английскому языку »

Контрольная по Деловому английскому языку Вариант №4

Контрольная по Деловому английскому языку Вариант №4 [16.11.14]

Тема: Контрольная по Деловому английскому языку Вариант №4

Раздел: Бесплатные рефераты по английскому языку

Тип: Контрольная работа | Размер: 492.19K | Скачано: 250 | Добавлен 16.11.14 в 22:15 | Рейтинг: 0 | Еще Контрольные работы


Вариант 4.

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст.         Переведите письменно первый абзац.

Different Cultures

          In the Global Economy, it is more important than ever to know how they do things in other countries. Perhaps the key to a successful business trip is a genuine respect for other cultures. For the business traveller, the famous saying is certainly true: “Think globally, act locally”.Timing is everything in business. Western businesspeople, in particular, are obsessed with it – after all, “time is money”. But even in Europe, attitudes to timekeeping can still be regarded as local customs. In Germany or Switzerland, you should never arrive fifteen minutes late for a meeting, while in France, that is quite acceptable. If you agree to meet your Italian colleague at 12 o’clock and they arrive half an hour late, they probably won’t give you an excuse but will almost certainly have a great idea. And, as for the British, one cynical businessman has observed that they pretend to be German but, in fact, they would like to be Italian!

Cultures also view gifts very differently. In Anglo-Saxon countries, for example, businesspeople do not expect to receive presents from visitors, and anything more expensive than a small corporate gift like a pen could cause embarrassment. But in Asia, particularly in Japan and the Middle East, gifts have a much greater importance in establishing a personal and business relationship. Even there, gifts do not have to be very expensive, although they should be of a high quality.

         But cultural stereotypes are rarely helpful when dealing with individuals. Nor all Americans are pushy and loud; not all English people are reserved and formal. The same is true of any culture. There are Italians who do not gesture and Japanese who never apologize. So, when you travel overseas, try to leave behind all ideas based on jokes and movies. Keep an open mind and you will meet individuals far more than cultural stereotypes.

Выполнение:

         In the Global Economy, it is more important than ever to know how they do things in other countries. Perhaps the key to a successful business trip is a genuine respect for other cultures. For the business traveller, the famous saying is certainly true: “Think globally, act locally”.Timing is everything in business. Western businesspeople, in particular, are obsessed with it – after all, “time is money”. But even in Europe, attitudes to timekeeping can still be regarded as local customs. In Germany or Switzerland, you should never arrive fifteen minutes late for a meeting, while in France, that is quite acceptable. If you agree to meet your Italian colleagues  at 12 o’clock and they arrive half an hour late, they probably won’t give you an excuse but will almost certainly have a great idea. And, as for the British, one cynical businessman has observed that they pretend to be German but, in fact, they would like to be Italian!

В мировой экономике, как нигде, важно знать, как ведут дела люди в других странах. Возможно, ключ к успешной деловой поездке - это истинное уважение к другим культурам. Для деловых путешественников, конечно, верно высказывание: “Мыслить глобально, действовать локально”. Расчет времени - это все в бизнесе. Западные бизнесмены, в особенности, одержимы этим - ведь “время - деньги”. Но даже в Европе, традиционное соблюдение регламента может быть рассмотрено как местные обычаи. В Германии или Швейцарии вы никогда не должны прибывать на встречу с опозданием на пятнадцать минут, в то время как во Франции это вполне приемлемо. Если вы договорились о встрече с вашими итальянскими коллегами на 12 часов и они прибывают с опозданием на полчаса, они, вероятно, не будут приносить извинения, но почти наверняка предложат вам великую идею. И, как для англичан отметил один циничный бизнесмен, что они делают вид, что хотят быть немцами, но, в действительности, они хотели бы быть итальянским!

II. Определите, являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации        

1.  Giving and receiving gifts is an important part of business life in the Middle East.

2.  You should always take an expensive gift when you visit an American company.

3.  It’s embarrassing for Russian people to receive gifts.

Внесите Ваши ответы в таблицу

1

2

3

а)

с)

с)

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык.

      Внесите Ваши ответы в таблицу.

  1. cultural stereotypes – культурные стереотипы

a) world  economy

  1. to establish relationship – установить связь

b) to build human relations

  1. high quality – качественное сырье

c) ethnic traditions

  1. global economy – мировая экономика
  • of superior grade
  1. to apologize - извиниться
  • take a dim view of smth
  1. a gift - подарок
  • to be sorry
  1. a custom - обычай
  • a present
  1. stay objective – цель пребывания
  • a tradition
  1. – сдержаться
  • keep an open mind

10.  to give up all believes – вызывать доверие

  •  

                                                          

  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

e)

b)

d)

a)

f)

g)

 

 

j)

i)

         IV. Определите основную идею текста         .       

1.  Every country has its own culture, tradition and signs of difference.

2.  Think globally, act locally.

3.  When you do business abroad, it is important to give expensive gifts to businesspeople.

Выполнение:

1.  Every country has its own culture, tradition and signs of difference.

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности  (cоедините цифры и буквы). Внесите Ваши ответы в таблицу.   Перепишите диалог в правильном порядке.

         a) Thank you very much. Bye!

b)  Hold the line, please. …. I’m sorry, she’s in the meeting now. Can I take the message?

 c) Thank you. I will give her the message.

 d)  Oh, hello. I’d like to speak to Alan, please

 e) Good afternoon, Sales and marketing.

1.

2.

3.

4.

5.

e)

d)

b)

c)

a)

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке (cоедините буквы и цифры). Внесите ответы в таблицу.   Перепишите письмо в правильной последовательности.

a) Dear Ms.Wilson,

b)  Ms. Wilson

       JBD Bank

       56 Cheapside

LONDON EC4Y 2WD

       23 June 2013

  c)  25 Wellington Road

       LONDON NW10 4PZ

  d) I look forward to hearing from you.

    Yours sincerely,

     James Smith

e) I have good personal skills, and I am very interested in banking. I am good at       communicating with people. I am currently working part-time in a bookshop, so I have experience of dealing with customers and handling money.

 f) I am writing to apply for the job of customer advisor, as advertised on your  website on 13, June.

1.

2

3

4

5

6

b)

a)

f)

e)

d)

c)

Внимание!

Если вам нужна помощь в написании работы, то рекомендуем обратиться к профессионалам. Более 70 000 авторов готовы помочь вам прямо сейчас. Бесплатные корректировки и доработки. Узнайте стоимость своей работы

Бесплатная оценка

0
Размер: 492.19K
Скачано: 250
Скачать бесплатно
16.11.14 в 22:15 Автор:

Понравилось? Нажмите на кнопочку ниже. Вам не сложно, а нам приятно).


Чтобы скачать бесплатно Контрольные работы на максимальной скорости, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь на сайте.

Важно! Все представленные Контрольные работы для бесплатного скачивания предназначены для составления плана или основы собственных научных трудов.


Друзья! У вас есть уникальная возможность помочь таким же студентам как и вы! Если наш сайт помог вам найти нужную работу, то вы, безусловно, понимаете как добавленная вами работа может облегчить труд другим.

Добавить работу


Если Контрольная работа, по Вашему мнению, плохого качества, или эту работу Вы уже встречали, сообщите об этом нам.


Добавление отзыва к работе

Добавить отзыв могут только зарегистрированные пользователи.


Консультация и поддержка студентов в учёбе