Studrb.ru банк рефератов
Консультация и поддержка студентов в учёбе

Главная » Бесплатные рефераты » Бесплатные рефераты по английскому языку »

Контрольная №1 по Английскому языку Вариант №2

Контрольная №1 по Английскому языку Вариант №2 [08.02.14]

Тема: Контрольная №1 по Английскому языку Вариант №2

Раздел: Бесплатные рефераты по английскому языку

Тип: Контрольная работа | Размер: 54.59K | Скачано: 310 | Добавлен 08.02.14 в 20:30 | Рейтинг: 0 | Еще Контрольные работы

Вуз: Финансовый университет

Год и город: Омск 2014


Unit 1

I. Выберите и подчеркните правильный вариант перевода:

Example:                     Is this your house?

a)     их;

b)    твой;

  •  

1. Write that name, please.

a) это;

b) свое;

c) то.

2. Give us the book.

a) нам;

b) ей;

c) им.

 

3. Let me introduce my colleagues.

a) Нам;

b) ему;

c) мне.

II. Заполните пропуски соответствующими формами глагола или местоимений:

1. Good morning, John. How are you?

    Fine, thanks, and you?

2. Have you got a family?

    Yes, I have a wife, but I have not got children.

3. Her brother is an engineer, is he?

    No, he is not, he’s still a student.

4. Who is that woman?

She is my aunt.

5. What is your son’s name?

    His name is Alex.

Unit 2

I. Выберите и подчеркните соответствующее вопросительное местоимение:

Example:                      … is this man?

                                     This is our new boss.

a)     Where;

  • ;
  • Who.

1. … is your sister?

    She is at home now.

a)         When;

2. … color is your new car?

    It is red.

a)                Who;

3. …flat is it?

    It is my husband’s.

a)                Whose;

4. … bag is bigger, yours or mine?

a) Which;

b) When;

c) Where.

II. Поставьте прилагательное в скобках в соответствующую форму и сделайте необходимые изменения в предложении:

Example:           My house is (small) than yours.

                            My house is smaller than yours.

  1. My car is (old) than that one.

My car is older than that one.

  1. Their children are (big) than ours.

Their children are bigger than ours.

  1. The temperature in January is (low) than in December.

The temperature in January is lower than in December.

                                                      Unit 3

I. Напишите числительное в цифровом выражении:

Example:

                     zero – 0

1. Six–6

2. Thirteen –13

3. Forty –40

4. Eighty –80

5. Two thousand –2000

6. Five million –5000 000

7. Seven billion –7000 000 000

II. Поставьте существительное в форму множественного числа и сделайте необходимые изменения в предложении:

Example:     Who is that woman?

                     Who are those women?

  1. Is this document yours?

Are these documents yours ?

2. Don’t take this book.

Don’t take these books.

  1. Whose child is that?

Whose children are those?

4. Who is that man?

Who are those men?

III. Подберите к существительному соответствующий предлог:

  1. in        business;= on
  2. ;
  3. ;= on
  4. ;= at
  5. ;= at
  6. ;= in
  7.        school.= at

IV. Заполните пропуски данными словами:

a lot of/ many, much

а)  1.  I’ve got a lot of friends.

2.  He hasn’t much furniture in his room.

          3.  Are there many people in your group?

no/ some/ any

b) 1.  Give me some money, please.

          2.  Are there any students in the classroom?

          3.  There is no underground station near my house.

V. Подберите к существительному соответствующее местоимение «много - мало»:

Example:     economists           many/few

  1. ;
  2. ;
  3. ;
  4. ;
  5. bus stopsmuch/ little many/few.

Unit 4

I. Заполните пропуски соответствующими предлогами “at”, “on”, “in” или знаком “–“, если предлог не требуется:

  1. summer;
  2. Sunday;
  3. the first of January;
  4. this week;
  5. last Friday;
  6. next Monday;
  7. eight o’clock.

II. Напишите следующие числительные словами:

  1. – six hundred
  2. -  seven thousand
  3. - one third
  4. 000 000 – two million

III. Заполните пропуски соответствующими формами глагола “to be”:

  1. You were at the lecture yesterday, weren’t you?

Yes, I were.

  1. You were not a worker a year ago, were you?

But I were.

She was not at home last night, was she?

No, she wasn’t. She was at her friends’.

IV. Поставьте прилагательные и наречия в соответствующую форму, используя слова “more/ less” или “better/worse”, если это необходимо:

1. This lecture is more interesting than the one before.

2. I write English worse than I speak it.

3. Moscow is now more beautiful than it was some years ago.

4. The Irtysh is shorter than the Volga.

5. Now I have less free time than usual.

6. Russian is more difficult than English.

7. This flat is nicer than the one you had before.

V. Переведите предложения:

1.Холодно.It is cold.

2. Сейчас зима.It is winter.

3.Отлично. It is perfect.

4. Сейчас 9.30.It is half past nine.

5. Интересно. It is interesting.

                                                          Unit 5

I. Напишите предложения, противоположные по смыслу приведенным ниже:

Example:    He gets up at 6.

                    He doesn’t get up at 6.

                    I play chess.

                    I don’t play chess.

  1. He has supper at 7.

He doesn’t have supper at 7.

  1. I like autumn.

I don’t like autumn.

1. He doesn’t speak English.

2. I like fruit and vegetables.

I don’t like fruit and vegetables.         

  1. They don’t often watch TV.

They often watch TV.

  1. He works hard.

He doesn’t work hard.

  1. We don’t read newspapers.

We read newspapers.

II. Заполните пропуски модальными глаголами “can”, “may” или “must”:

1.  May I smoke here?

2.  She can speak Italian a bit.

3.  You must study well to become a real expert in Economics.

4.  I am hurry. I must come to the lesson on time.

5. May I sit here?

Example:                She is (beautiful) girl I know.

                                She is the most beautiful girl I know.

 III. Поставьте прилагательное в скобках в соответствующую форму:

1. Where is the nearest bus stop?

2. New York is one of the most beautiful cities in the world.

3. This is the most difficult question I have ever been asked.

4. The oldest written language is Chinese.

5. The deepest lake is Baykal in central Siberia.

6. This book is the most interesting I’ve ever read.

IV. Заполните пропуски наречиями “either” или “too”:

1) – Do you like to watch TV?

-  No, I don’t.

-  I don’t like to watch it either.

2) – Do you help your mother about the house?

- Yes, I do.

- I help my mother too.

3) – You don't play tennis regularly, do you?

- No, I don't.

- I don't either.

Unit 6

I. Напишите информацию цифрами:

1) Seven sharp. 7.00.

2) Half past two. 2.30.

3) ten minutes to eight. 7.10.

4) A quarter past five. 5.15.

5) Six thirty. 06.30.

II. Поставьте глагол в скобках в соответствующую видовременную форму:

1. It is raining now. (to rain).

2. Hurry up! The bus is coming. (to come).

3. Where is Mary? Oh, she is talking over the phone. (to talk).

4. What are you thinking about? (to think about).

5. Is Pete busy now? Yes, he is preparing for the exam. (to prepare).

                                                          Unit 7

I. Закончите следующее предложение:

1. You didn’t go to the last lecture, did you?

But I did.

2. You telephoned me yesterday, didn’t you?

No, I didn’t.

3. You didn’t watch television last week,  did you?

I didn’t either.

II. Поставьте глагол в скобках в Past Simple или Past Continuous:

1. When you phoned me yesterday I was playing computer games.

2. He was driving slowly when the accident happened.

3. She was sleeping when I called her.

4. My sister wasn’t playing the piano the whole evening yesterday.

5. When I came into the kitchen, my mother was cooking.

6. When I came into the hall, there was nobody there..

III. Заполните пропуски местоимениями “something”, “somebody”, “anything”, “anybody”, “nothing”, “nobody”, “everybody”:

1. It’s very dark. I can’t see anybody.

2. The question was difficult. Nobody could answer it.

3. I’ve got something inside my shoe. Look, it is a small stone.

4. Did anybody ask for me?

5. Can you give me something to read?

6. What did you say? I didn’t say anything.

7. Please, give me something warm: it is cold here.

8. I won’t tell nobody about it. Everybody will laugh at me.

Unit 8

I. Поставьте глаголы в Present Perfect или Past Simple:

1. I have lost my glove. I can’t find it anywhere.

2. Pushkin wrote poems, stories and novels.

3. I have already done my homework. Now I can go for a walk.

4. He has never been to Paris.

5. When did you see him last time?

6. Have you heard the latest news?

7. Look at my dress! I have made it myself.

8. We are close friends. I have known him since we were children.

9. This year she illed twice.

10. How many times have you been to Moscow?

11. I haven’t posted the letter yet. It is still in my pocket.

II. Преобразуйте следующие предложения в косвенную речь:

  1. She says: “Do you know him”.

She asked if I knew him.

2. She says to me: “Have you cleaned the room?”

She said me if i had cleaned the room.

  1. She says to me: “What is your favorite magazine?”

She asked me what my favorite magazine was.

4. She says to me: “Come here, please”.

She asked me to come there.

5. She orders me: “Don’t go there”.

She ordered me not to go there.

Unit 9

I. Поставьте глагол в скобках в соответствующую форму страдательного залога (Passive Voice):

1. The contract was signed yesterday.

2. I hope this report will be typed tomorrow.

3. Next year I will be taught to work on a computer by my sister.

4. Many houses were built in our town last decade.

5. This lecturer has always listened with great attention.

6. These problems usually are settled by our boss.

7. I’m sure he were asked this question at the exam.

II. Заполните пропуски местоимениями “other, another, the other, others”:

1. I have been to Murmansk, Minsk, Moscow and some other cities.

2. Some of us know English, others know French.

3. Give me another coat. This one is small.

4. I have two children. One is a pupil, the other is a student.

5. I lost my watch, my pen and some other things.

III. Составьте предложения из данных слов:

You, to come, expect, I, on time, to the next lesson.

I expect you to come on time to the next lesson.

______________________________________________________________

To send, you, a signed protocol, would like, us, by Friday, we.

We would like you to send us a signedprotocol by Friday.

______________________________________________________________

When, expect, do, the delegation, to arrive, you?

When do you expect the delegation to arrive?

______________________________________________________________

IV. Переведите текст.

A philosophy professor stood before his class with some items on the table in front of him. When the class began, wordlessly he picked up a very large and empty mayonnaise jar and proceeded to fill it with rocks, about 2 inches in diameter.

He then asked the students if the jar was full. They agreed that it was. So the professor then picked up a box of pebbles and poured them into the jar. He shook the jar lightly. The pebbles, of course, rolled into the open areas between the rocks. He then asked the students again if the jar was full. They agreed it was. The professor picked up a box of sand and poured it into the jar. Of course, the sand filled up everything else. He then asked once more if the jar was full. The students responded with a unanimous “Yes.”Now,” said the professor, “I want you to recognize that this jar represents your life. The rocks are the important things – your family, your partner, your health, and your children – things that if everything else was lost and only they remained, your life would still be full. The pebbles are the other things that matter – like your job, your house, your car. The sand is everything else. The small stuff.”If you put the sand into the jar first,” he continued “there is no room for the pebbles or the rocks. The same goes for your life. If you spend all your time and energy on the small stuff, you will never have room for the things that are important to you. Pay attention to the things that are critical to your happiness. Play with your children. Take your partner out dancing. There will always be time to go to work, clean the house, give a dinner party and fix the disposal. Take care of the rocks first – the things that really matter. Set your priorities. The rest is just sand.”

Профессор философии стоял перед своим классом с некоторым предметом на столе перед ним. Когда началась лекция, он молча взял большую пустую банку из-под майонеза и стал набивать ее камнями, около 2 см в диаметре.

Затем он обратился к студентам: “банка полна, так ведь?”. Они согласились, что это так. Далее профессор достал коробку с галькой и всыпал их в банку. Он слегка встряхнул банку. Галька, конечно, рассыпалась между камнями. Затем он снова спросил студентов, что банка полная. Они согласились, что это так. Затем профессор взял коробку с песком и насыпал его в банку. Естественно, песок заполнил все свободное пространство. Затем он спросил еще раз, полон ли этот кувшин. Студенты ответили дружно “да”. “Теперь”, - сказал профессор, - “я хочу, чтобы вы признать, что банка-это ваша жизнь. Камни - важные вещи - ваша семья, ваш партнер, ваше здоровье, ваши дети - вещи, что если бы все остальное было потеряно, и только они остались, ваша жизнь все еще была бы полная. Галька-это другие значимые вещи, - ваша любимая работа, ваш дом, ваш автомобиль. Песок-это все остальное. Мелочи. Если положить песок в банку, в первую очередь”, - он продолжил, - “здесь не было бы места гальке и камням. То же самое касается вашей жизни. Если вы тратите все ваше время и энергию на мелочи, у вас никогда не будет места для вещей, которые являются важными для вас. Обращайте внимание на вещи, которые являются критическими к вашему счастью. Играйте со своими детьми. Танцуйте с любимым человеком. Всегда найдется время и для работы, и для уборки дома, и для обеда, и для решения проблем. Заботиться о камнях - вещи, которые действительно важны. Установите ваши приоритеты. Остальное-это только песок”.

Чтобы полностью ознакомиться с контрольной, скачайте файл!

Внимание!

Если вам нужна помощь в написании работы, то рекомендуем обратиться к профессионалам. Более 70 000 авторов готовы помочь вам прямо сейчас. Бесплатные корректировки и доработки. Узнайте стоимость своей работы

Бесплатная оценка

0
Размер: 54.59K
Скачано: 310
Скачать бесплатно
08.02.14 в 20:30 Автор:

Понравилось? Нажмите на кнопочку ниже. Вам не сложно, а нам приятно).


Чтобы скачать бесплатно Контрольные работы на максимальной скорости, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь на сайте.

Важно! Все представленные Контрольные работы для бесплатного скачивания предназначены для составления плана или основы собственных научных трудов.


Друзья! У вас есть уникальная возможность помочь таким же студентам как и вы! Если наш сайт помог вам найти нужную работу, то вы, безусловно, понимаете как добавленная вами работа может облегчить труд другим.

Добавить работу


Если Контрольная работа, по Вашему мнению, плохого качества, или эту работу Вы уже встречали, сообщите об этом нам.


Добавление отзыва к работе

Добавить отзыв могут только зарегистрированные пользователи.


Похожие работы

Консультация и поддержка студентов в учёбе